#ویتامین ها این مطلب، کمک خوبی است تا منابع غذایی را بهتر بشناسید تا از بروز کمبود مواد مغذی و ویتامین ها در امان باشید. #کربوهیدرات ها: 🔶لوبیا 🔶باقلا 🔶عدس 🔶میوه جات و سبزیجات 🔶نان و غلات #پروتئین: 🔶گوشت 🔶پنیر 🔶ماست 🔶شیر 🔶تخم مرغ 🔶دانه های روغنی 🔶نان غله سبوس دار 🔶باقلا 🔶عدس 🔶قارچ 🔶سویا #چربی ها: 🔶آجیل مغزدار 🔶دانه های روغنی 🔶ماهی های چرب 🔶روغن زیتون 🔶روغن های مایع نباتی #ویتامینA: 🔶هویج 🔶آب تره 🔶اسفناج 🔶کلم 🔶کدو 🔶سیب زمینی شیرین 🔶انبه 🔶طالبی،هندوانه 🔶کلم بروکلی 🔶روغن کبد ماهی 🔶زردآلو 🔶گوجه فرنگی 🔶تخم مرغ #ویتامین_B_complex: 🔶نان غله سبوس دار 🔶دانه های روغنی 🔶آجیل مغزدار 🔶سبزیجات 🔶لوبیا،باقلا،عدس 🔶تخم مرغ 🔶ماست،شیر 🔶جگر 🔶گوشت ماکیان 🔶ماهی 🔶گوشت قرمز #ویتامینC: 🔶مرکبات 🔶توت فرنگی 🔶لیموترش 🔶کلم بروکلی 🔶میوه های گرمسیری 🔶گوجه فرنگی 🔶کلم 🔶فلفل دلمه #ویتامینD : 🔶ماهی،روغن کبد ماهی 🔶فرآورده های لبنی(کره،خامه و…) 🔶زرده تخم مرغ #ویتامینE : 🔶جوانه گندم 🔶گردو 🔶زیتون 🔶آووکادو 🔶دانه های روغنی 🔶آجیل مغزدار 🔶باقلا،نخود 🔶ماهی 🔶زرده تخم مرغ #ویتامینK: 🔶کتانجک 🔶یونجه 🔶گل کلم 🔶کاهو،سبزیجات پربرگ سبزرنگ 🔶سیب زمینی 🔶گوجه فرنگی 🔶فرآورده های لبنی 👇👇👇👇👇👇👇👇👇 کانال کارشناس تغذیه لمس کنید شف ضرر نداره بخدا👈 @chef20 #کلسیم: 🔶بادام زمینی 🔶تخم آفتابگردان 🔶فرآورده های لبنی 🔶تیغ ماهی های ریز و کوچک 🔶سبزی های پربرگ و سبزرنگ #کروم: 🔶مخمر آبجو 🔶کلم بروکلی 🔶جو دوسر 🔶قارچ 🔶نان گندم سبوس دار 🔶ملاس #آهن: 🔶سبزیجات پربرگ وسبزرنگ 🔶گوشت ها(به خصوص گوشت قرمز) 🔶ماهی 🔶عدس،باقلا 🔶کشمش،خرما #منیزیوم: 🔶سبزیجات پربرگ سبز تیره 🔶دانه های مغزدار 🔶لوبیای سویا 🔶نان سبوس دار #پتاسیم: 🔶میوه ها بخصوص(موز،سیب،آناناس، طالبی،هندوانه) 🔶فندق 🔶ته کاهو 🔶عدس 🔶گوشت گوساله 🔶آب پرتقال 🔶سبزیجات تازه 🔶سیب زمینی 🔶ماهی و ماست #سدیم: 🔶میوه 🔶انواع سبزیجات #روی: 🔶آجیل مغزدار 🔶غذاهای دریایی 🔶نان غله سبوس دار 🔶جوانه گندم #سلنیم: 🔶ماهی 🔶صدف 🔶آجیل مغزدار 🔶دانه های روغنی 🔶گوشت 🔶تخم مرغ 🔶فرآورده های لبنی ❤️عزیزان ب فکر سلامتی خودتون باشید 💙💗💛💗 با ارسال این مطلب به گروه های دیگر ،دوستان خود را آگاه کنید کانال کارشناس تغذیه لینک لمس کنید بخداااا ضرر نداره #بزن_رولینک ‏https://telegram.me/joinchat/Afm8dTzPp_-AniUoQqkqOw